Ook bij De Vlinderhof vieren we carnaval, samen met Prins Stijn, en Prinses Mathilde, zij zwaaien de scepter bij cv "De Emiliers".

We gaan een fijne tijd beleven, voor de komende periode.

Alaaf, Alaaf, Alaaf......

Muziek maken & luisteren

Muzikaliteit zit in het bloed, zo zijn we met de jongens naar de taptoe in Ahoy geweest, en een zeer gezellige zondag midag naar het blaasfestijn in Helmond.

Trots op onze voorzitter.....

Op 1 Juni 2017 heeft onze voorzitter, mee gedaan met het beklimmen van de Alpe De Huzes, een flinke berg, met 21 bochten, en een hoogte verschil van 1860 meter.
Gestart om half 6, en gefinisht om 12.00. Dit allemaal om gelden te werven, voor onderzoek naar de vreselijke ziekte kanker, niemand meer dood aan kanker, opgeven is geen optie.....

STIJN WAS ERBIJ FONDS VERSTANDELIJK GEHANDICAPTEN

De collectecampagne ’Iedereen heeft dromen en talenten’ laat zien dat mensen met een verstandelijke beperking dezelfde wensen en ambities hebben als ieder ander.

Een leuke baan hebben, een zinvolle dagbesteding, een fijne plek om te wonen of nieuwe dingen leren. Alleen hebben zij daar vaak ondersteuning bij nodig. En dat kost geld. Met een donatie aan Fonds verstandelijk gehandicapten maak je dit voor hen mogelijk

OP VAKANTIE NAAR EERBEEK BIJ BOLLO DE BEER.....

Eerbeek is één van de dorpen gelegen aan de oostrand van de Veluwe tussen Apeldoorn en Arnhem. Eerbeek ligt op de rand van de bossen, en vanuit je vakantiewoning kan je dan ook schitterende wandelingen en fietstochten maken. Eerbeek is een oud dorp en telt tegenwoordig ongeveer 10.000 inwoners. Tijdens een verblijf in een vakantiehuisje in Eerbeek kan je de bezienswaardigheden in het dorp bezoeken, waaronder de oliemolen. en westen van Eerbeek liggen de uitgestrekte bossen en heidevelden van de Veluwe. Langs de randen van de Veluwe kan je daarnaast op verschillende plekken sprengen bezoeken. Dit zijn beken die gevoed worden met kwelwater en een grote waarde hebben voor de flora en fauna.

ROLSTOEL VRIENDELIJKE TUIN

In één week tijd is de héle tuin van Wooninitiatief " De Vlinderhof " gebruiksvriendelijk gemaakt voor Rick, Stijn, en Tim. Het huis is al rolstoelvriendelijk gemaakt doordat woonkamer/keuken gelijkvloers zijn met een open relatie. In eerste instantie wilden De Stichting alleen het terras laten aanpassen. Na overleg met de clienten, vond de stratenmaker dat de héle tuin gebruiksvriendelijk zou moeten worden voor deze clienten, waarna mogelijk een begin zou kunnen worden gemaakt met de aanbouw van drie slaapkamers en een badkamer op de begaande grond.

HEEL HOLLAND SCHOON.....WIJ DOEN MEE.....

NL DOET

- PERSBERICHT -

Wooninitiatief Stichting “De Vlinderhof” doet mee aan NLdoet

Deurne, op vrijdag 11 en zaterdag 12 maart is het weer zo ver. Dan organiseert het Oranje Fonds voor de elfde keer NLdoet in het hele Koninkrijk. Zo ook Wooninitiatief Stichting “De Vlinderhof” Zij gaan tuinklussen verrichten.

Tijdens NL doet worden bergen werk verzet. We zijn daar ontzettend blij mee, want we komen daar normaal niet aan toe. Bovendien leren we allerlei leuke nieuwe mensen kennen, iedereen is welkom. Mensen die bij ons in actie willen komen konden, zich aanmelden op www.nldoet.nl. We hebben heden teveel vrijwilligers, dat is een goed teken.

Het succes van NLdoet blijkt al uit het groeiend aantal vrijwilligers dat zich tijdens deze dagen inzet. Tijdens NLdoet 2015 waren al 300.000 vrijwilligers actief bij zo’n 7.600 klussen. Ook leden van het Koninklijke Familie en diverse landelijke en lokale politici staken in de afgelopen jaren hun handen uit de mouwen. Ronald van der Giessen, directeur Oranje Fonds, is verheugd over de animo voor NLdoet. “We horen het steeds terug: meedoen aan NLdoet is ontzettend leuk! Je leert nieuwe mensen en organisaties kennen, ontdekt allerlei nieuwe dingen over je klusgenoten én je helpt er ook nog eens een maatschappelijke organisatie mee. En zij  hebben daar het hele jaar plezier van!“

Het Oranje Fonds steunt sociale initiatieven in Nederland en het Caribische deel van het Koninkrijk. Het afgelopen jaar steunde het met € 28,7 miljoen initiatieven die ervoor zorgen dat mensen elkaar ontmoeten, minder eenzaam zijn, begrip krijgen voor elkaar en zich inzetten voor een ander. De Nationale Postcode Loterij is partner van NLdoet.  Het Oranje Fonds wordt verder o.a. gesteund door De Lotto en door Vrienden en bedrijven. Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima zijn het beschermpaar van het Oranje Fonds.

LAATSTE NIEUWS.....

Voorzitter ondertekend koopcontract met trots.....

WE HEBBEN EEN ANDER PAND GEKOCHT.....

Nadat we ongeveer 7 huizen hebben bezichtigd en alle gebieden van Deurne hebben verkend, hebben we besloten een huis te kopen in het gebied genaamd "Het Vreek". Dit ligt ten zuiden van het centrum van Deurne. We waren het er met z'n alle over eens, dat dit het huis moest worden, waar we gaan wonen.

Het ligt huis ligt aan de grens van de Liesselse bossen en heeft ook een landelijk karacter zoals ze dat hier noemen.

Echter, het is een schitterend huis. 4 slaapkamers met een badkamer boven, en beneden een open keuken met woonkamer, bijkeuken, hal.

GELD VERZAMELEN VOOR EEN ROLSTOELBUS IS HARD NODIG.....

We zijn een crowdfunding gestart voor een rolstoelbus, dit is hard nodig om de jongens te vervoeren.

We hebben de bus echt uit noodzaak nodig voor het vervoer, hieronder zijn enkele opsommingen:

* Een afspraak met begeleidingscommissie van school.

* Een afspraak met begeleidingscommissie van Sonhove.

* Een afspraak met de schoenmaker, van Sonhove.

* Een afspraak met leveranciers van hulpmiddelen.

* Een afspraak op de gipskamer, Catharina Z.H. Elkerliek Z.H.      Radboud Z.H. Haga Z.H.  en poliklinieken.

* Scouting, bso Rijtven, Handboog, Vissen, Carnaval.

* Verwendag, zee, dierentuin, efteling, uit eten.

OPEN LUCHTMACHTDAGEN.....

245.000 bezoekers
Tijdens de Luchtmachtdagen maakten honderdduizenden mensen kennis met de Koninklijke Luchtmacht, haar personeel en materieel. De open dagen werden traditioneel goed bezocht. Dit jaar kwamen er 245.000 mensen naar het evenement. Vrijdag, de eerste dag van de Luchtmachtdagen, namen er 65.000 mensen een kijkje op de basis.

Luitenant-generaal Sander Schnitger zei zaterdag erg trots te zijn op de hoge bezoekersaantallen. Schnitger: "Dit hebben mijn mensen samen met andere defensie-onderdelen mogelijk gemaakt, top!"

Nagenieten van spectaculaire vliegshows
De hele dag waren er vliegshows te zien op de basis. Omroep Brabant zond van negen uur 's ochtends tot vijf uur 's middags live beelden uit van vliegdemonstraties van teams uit binnen- en buitenland, met hun vliegtuigen en helikopters.

DROOMBOEK VOOR KONING EN KONINGIN, WIJ STAAN ERIN.....

Even denken, hoe kan een rolstoelgebonden kind hier nou spelen.....

Met veel plezier kunnen wij u meedelen dat onze droom voor Nederland en de Caribische gebieden van het Koninkrijk geplaatst zijn in het Droomboek ter inspiratie voor de Koning. Ruim 5.600 inwoners van ons Koninkrijk hebben op de website deel jou droom, hun droom gedeeld. Uit alle  inzendingen heeft de jury van het Droomboek - bestaande uit 16 bekende Nederlanders onze droom geselecteerd. De ruim 300 meest inspirerende, verrassende en begrijpelijke dromen worden gebundeld in het Droomboek.

op 5 september volgt meer informatie.

Een speeltuin voor ieder meervoudig gehandicapt kind.....

Toegevoegd op 2013-04-02 20:34:38

Onze droom zou zijn:
Een overdekte speeltuin voor lichamelijk en verstandelijk gehandicapten kinderen in de Gemeente Deurne, een speeltuin waarbij, gespeelt kan worden met behulp van alle onderdelen die er te vinden zijn voor deze doelgroep. Het oude Philips terrein in de Gemeente Deurne, zou daar groot genoeg voor zijn.

Daarbij kunnen " Gewone Kinderen " ook meedoen, zo stimuleren we de zorg, verminderen het pesten, en krijgen meervoudig gehandicapten kinderen respect, en geven dat van nature weer terug aan deze " Gewone Kinderen "

Er worden voor de meervoudig gehandicapten in het algemeen veel te weinig activiteiten ondernomen, deze droom zou zeer welkom zijn, en een bijdrage geven voor de meervoudig gehandicapten kinderen.

Enkele voorbeelden:
* Enkele vakantieparken zouden meer invalide huisje`s kunnnen hebben zodat meerdere mensen met een beperking op vakantie kunnen.
* Meerdere speelparken voor meervoudig gehandicapten.
* Een boottocht over de Moessel.
* En fiets speurtochten. Op de Rolstoelfiets.
* Met de trein mee naar.....
* Naar het circus.....
* Naar een concert van Andre Rieu.....
* Naar de Efteling.....